Vanliga Frågor & Svar

Hur avslutar man en beställning?

Dem valde produkterna skall mejlas i detalj till oss. Du får tillbaka en orderbekräftelse från oss per mejl. Efter att ni har godkänt orderbekräftelsen och betalat förskotten påbörjas tillverkningen av produkterna.

Har ni öppet köp?

Det är möjligt med öppet köp dock med undantag. En avbeställning skall meddelas per mejl till Horecabox.

Undantaget avser:

Horecabox skall ersättas med 30 % av värdet innan produkterna lämnat fabriken. Ifall produkterna hunnit lämna fabriken skall 70 % av värdet ersättas. En jämkning av värdet är möjligt om Horecabox kan vidareförsälja de förbeställda produkterna.

Vid eventuella särskilda kostnader utöver värdet av produkterna som uppstår på grund av avbeställningen skall detta ersättas.

Är det möjligt att teckna återförsäljare avtal?

Ja, det är möjligt med specialbeställningar. Vårt professionella design- och inredningsavdelning kan arbeta på projektbasis dock för *extra avgift.

Var tillverkas era produkter?

Produkterna tillverkas i Europa.

Hur kompenserar ni vid försening?

Utöver den överenskomna leveranstiden, om någon fördröjning sker med leveransen (utom under extraordinära omständigheter, problem vid gränsöverskridande transporter, ogynnsamma väderförhållanden, problem som kan uppstå I transportvägen etc.) erbjuder vi 5 % rabatt.

Har ni showroom?

Inom kort öppnar vi en showroom i Stockholm.

Vilka material används i produkterna?

Dem material som används i produkterna är:
Tyg: Tjocklek är ca 1 mm. Det är ett kvalitativt möbeltyg som är mycket stark och stabilt.
Läderimitation: Med en bredd på 140 cm och vikt på ca 910 g/löpmeter 100% polyuretan. Den har en fin struktur med flera användningsområden som möbler, stolar, heminredning, etc.
Lack: Eftersom det innehåller polyuretan hartsen är den stryktålig och mindre sårbar för repor. Även resistent mot fysiska och kemiska effekter. Möbel och trä delarna skapar hållbara blanka ytor.
Stoppning: 32 densitet med grå kallskum
Stomme: 1:a klass björk. Innerdelar på MDF.

Alla tyger och konstläder är vattenavvisande och enkla att hålla rent.
PS! Färgerna samt kontinuiteten i produktionen kan inte garanteras på produkterna som är på hemsidan. Produktfärgerna, kalibrering skillnader mellan skärmarna samt den ursprungliga färgen enligt ljuset kan se annorlunda ut.

Hur gör jag om beställningen är frakt skadat?

Beställningen kontrolleras i varje steg (tillverkning, efter tillverkning, lasting och lossning). Om det vid något steg sker en skada på beställningen åtgärdas felet direkt. En sista kontroll sker vid leverans till slut destinationen av både chauffören och av beställaren. Om problem eller skada upptäcks vid tidpunkten, beställaren bör ta en bild på skadan samt fylla i en formulär på Horecabox och skicka båda till oss.

Betalningsvillkor

70 % förskottsbetalning och resterande 30 % efter leverans.

Är det möjligt att betala med avbetalning?

Beroende på storleken på beställningen är det möjligt att välja olika betalningsalternativ.

Hur levereras beställningen?

Beställningen levereras av ett fraktbolag till den angivna adressen.

Vad har ni för garanti?

Det är 2 års garanti. Fel som uppstår av användaren och som följd av användningen omfattas inte av garantin.

Hur lång är leveranstiden?

Tillverknings- och leveranstiden varierar beroende på beställningsstorleken. Vanligtvis är leveranstiden mellan 3 till 6 veckor.

Behöver du hjälp?
Ring oss på 08-559 265 65

En av våra professionella säljare hjälper dig med ditt köp

Öppettider

Måndag – Fredag:
09:00 – 19:00
Lördag:
09:00 – 15:00
Söndag:
11:00 – 15:00